Thursday, September 2, 2010

Daging Black Pepper & Asparagus

Sedapnye laa kan kalo dapat layan daging black pepper campur lak ngan asparagus pergh sedap weh...asparagus kat cni lak besau2 memang puashati laa.. ari2 makan asparagus pun tak pe, mak suka nokss...meh kita tgk resepinye...ni cara Qies k, mungkin lain org lain caranye..apa pun tak kisah yang penting rasanyakan...jom...

Daging Black Pepper & Asparagus

Bahan2nye
Daging (ikut byk mana korang nak ler eik..hehe)
Asparagus
2 ulas bawang putih (crushed)
1 biji bawang merah (dipotong lebar)
1 inci halia (dipotong memanjang)
1 sudu besar lada hitam
3 sudu sos tiram
2 sudu kicap
sedikit minyak untuk menumis
sedikit air

Cara-caranye
1. Tumiskan bawang putih hingga naik bau, masukkan daging masak hingga air daging keluar kemudian masukkan halia.

2. Masukkan lada hitam, sos tiram, kicap dan sedikit air sapa nak kuah lebih letak lebih tp nanti kalo byk sgt karang ceroi pulak kuahnye, kacau dan biarkan daging betul2 masak, masukkan asparagus dan hirisan bawang besar, balik2kan tutup api sedia dihidangkan.

sapa rasa nak tambah garam sikit ikut laa tapi bagi Qies masin dari sos tiram dan kicap tu dah cukup dah..tak elok masin2 sangat..penyakit hehehe. (Qies suka kalo asparagus n bawang tu separuh masak..ranggup bila gigit hehe)

sekian entry resepi tuk kali ni... sebenarnye ni menu backdated huhu menu berbuka ari ni idea tak datang lagi..hurmm tak tau nak masak apa daaa stok daging ngan ayam dah abih..sabtu ni baru ingat nak g Domodossola restock ayam sekali tuk raya..nak wat rendang weh...

12 comments:

zalizalu said...

wah3... sedapnya... kak nanti balik mesia belikan saya hadiah :P

Naqies said...

hadiah? akak hadiah kan senyuman aje laa hehe

miszTERRA_SF_ said...

wahhh.. cdap nya
fev neh.. t leh try recipe akak lak
tq

Naqies said...

sila2 laa..tu menu campak2..tak de exact sukatan.. ala2 naked chef wakakaka..adjust2 laa ye ikut selera

Pirate KL said...

sedapnya...... nyum nyum nyum

hazusky said...

sedap ni...nampaknya

g0m0k9enDek said...

hahaha.. nak...nak..nak.. suka..suka..sukaa.. makan jerlah.. buat nyer malas! heheheeh

Naqies said...

mmg sedap..nanti kalo ada resepi qies kongsi bersama yaaa

MissXYZ a.k.a Abaikan said...

wahhhhhhh nk try wt gak la.... ske mskn yg kaler itam2 ni hehe =)

Naqies said...

suka yg kaler itam2..ada camtu eik..akak suka apa yg sedap aje hehehe tak penah lagi jumpa yg suka tgk kaler hehe..

Rozali said...

Salam 24 Ramadhan, Naqies

makankan untuk saya sekali
he he

Wassalam

hasrul hassan said...

hmm nampak cam sedap ni .. leh try ni nanti .. wawiiii ... seronoknyer memasak .. lalalaala

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Auto Backlink