Sunday, March 13, 2011

Mana nak cari eik

Arrgghh mana nak cari nie, teringin sangat nak makan kue ni huhu, setakat ni yang Qies tau cuma leh jumpa kat Muor aje itupun payah gak nak jumpa, masa raya cina aritu balik jenuh cari2, mujur kuar ngan Abah hehe..(nama aje anak Muor tapi Qies lebih byk dibesarkan di Perak jadinye mmg tersangat canggung laa kalo balik ke Muor hehe) cuma tau mana nak cari tempat makan sedap2 aje, nama jalan ke apa ke ku tak tau haha... 

Duk berpusing2 jenguk2, abah pun naik pelik apasal laa duk pusing2 bandar ni "adik kamu cari apa, adik" (wa anak bongsu hokey...sampai ke tua pun family akan panggil adik, ahaks..) " orang nak cari kue gandus laa abah, payah tul nak jumpa sekarang nie". " laa napa tak cakap awal2, tu g jalan ke RHB Bank tu ada kedai Gandus seberang jalan tu, lama dah dia berniaga dari abah muda lagi, laa ni anak dia ke cucu dia yang niaga, tapi tak tau laa bukak tak kedai dia, kekadang tak bukak"..wah apa lagi melompat sakan sambil berdoa2 kedai tu bukak terus pusing balik simpang yang dah lalu 2-3 kali tu hahaha...kemaruk ko...
kecik aje kedainya letak nya seberang jalan RHB Bank Muor
Yeszaaa kedai bukak, so ngan penuh semangat turun nak g beli, sampai2 aje pak cik saya nak beli RM5 ye (Rm1 4 ketul) "err kena tunggu laa adik, ada org tempah 200 biji ni" " lama ke pak cik?" " dalam sejam lebih gitu bole?" "sejam errkk...bole laa pakcik, sementara tu saya balik kg jenguk nenek laa, jap lagi saya amik ye" huhu sejam lebih tu nak kena tunggu tu...

Kue Gandus? tak penah dengar eik, actually ada macam2 nama kue ni, tapi Qies membesar ngan nama kue gandus dan yang paling Qies suka yang berinti jem nenas tapi yang ada kat kedai tu inti kacang merah aje huhu...order gak laa dari kempunan kan....
haa ni le rupanya Kue Gandus a.k.a apam balik mini 
mee siput, satu lg my feberet kudap2an..mana nak cari ni huhu
Kesimpulannya kat sini...kat Perak ni mana nak cari kue nie eik huhu...nak jugak2...(tertelan belon kah...oh tidak2, belum ada rezeki lagi) maklum le tekak baru baik demam macam2 laa yang nak makannye huhu...lagi satu kalo dapat mee siput pun sedap lawan lak ngan sambal tumis huhu...adeh terliur2 dah nie huhu...Mak tulun..tulun!!!!!!!!!! 

8 comments:

BeMiE said...

ye ah... sedapnya... heheh

missSenget said...

err kakak...kuih ni kalau nak cari, cari kt tmpt org jual apam balik kot..

selalu je nmpk...

hohoho

Madam Sooyaree said...

Sedap pulak nampak kuih tu... iskh.. mana nak cari ni???

inabu said...

laaa k.qies, sabtu lps baru je citer pasal kuih gandus ni masuk dlm majalah 3...pakcik tu jual kat pasar datuk keramat, kl..ramai org ckp kuih tu sedap, nti den nak try kueh tu gak....

Naqies said...

Be Mie, a'ah mmg sodap!!

senget, selalu akak jenguk kat org jual apam balik tak de lor, kat perak ni mmg so far tak pernah lg jumpa

Narif, haa tu laa pasal kena blik kg baru leh jumpa huhu

Nabu, mmg sedap tau nak2 kalo inti nenas lg mantop

Puan Kutu said...

woo apam balik,kue gandus1st time dgr.hehe..

Gnie@SimplyStyle said...

nampak sedap, tak pernah try...huhu..kalau jumpa nak try gak lah

tiefazatie said...

sis..ifa pun balik muar jap aritue..hihi..mlawat sedara2 situ..hihi..

btw kuih gandus tue sllu je nmpk kt psr mlm kat melaka la..skrg kat tganu..hampeh xjmp..haha

pastu mee siput itu..aiyak..gle ssh nk jmp..tp bru je jmp aritu kt umah makcik ifa!hihi.die buat ke beli ntah lupe nie..miahhaa..makcik yg tgl di muar laa..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Auto Backlink