Sunday, June 14, 2009

Training at Canon East Coast Regional Office

"nak tangkap gambar kekuda kena betul, gaya kena ada,
kalo terpaksa landing ..landing ajer ler apa nak malu, tapi landing bergaya le"


antara aksi2 para instructor

Ni citer last week tp since last week aku busy giler2 ni baru ade masa nak posting.....kul 10.30pg (07/06/09) dapat reminder sms dari Canon inform pasal EOS camera at 1.30pm, then at the same time another sms from my old schoolmate bagitau dia ada dikuantan sempena MSSM acara gimrama di Megamall...

So apa lagi bersiap2 ler bekejar ke megamall tuk lunch ngan Nida then after lunch aku lak berkejar ke pejabat canon berdekatan ngan kemamam kopitiam....takut gak maklum ler dah terlambat 10 minit tp terjah ajer ler.....mujur depa tak start lagi....errmm ramai peserta wanita dari kaum adam...mmg excited sangat....instructor pun jenis yang ramah, kelakar dan tak loket ilmu.

Sepanjang tranning banyak gak yang aku dpt belajar kira kalo setakat baca manual ajer mmg lambat sikit ler nak catch...mujur ler sebelum masuk traning aku dah try and error menembak sesambil baca manual....so bila dlm training aku cepat tangkap apa yang instructor tu explain, bukan itu sahaja malah technical aspect dalam camera gak diajar sekali.

Instructor2 ni pun bukan calang2 orang gak...depa diberi kepercayaan dan dilantik oleh Canon East Coast Regional untuk bekerjasama menjayakan traning2 bagi produk dslr canon dan amat membanggakan lagi mereka adalah dikalangan anak2 melayu yang agak berjaya dalam bidang photography nie...training berakhir jam 6.40 ptg.

Terima kasih kepada En. Mohd Zailani, En Azfar dan En Ahmad Arazy instructor pada hari itu yang bernaung bawah syarikat Pengukir Cahaya beroperasi sepenuhnya di Kuantan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Auto Backlink